Ny pc skal bygges - hjælå til delene søges
unknown
2012-09-28 19:17:37 UTC
Så er det tid at sætte en ny pcer sammen.

Det skal være en heftig en - decideret til CAD (Inventor & SolidWorks) brug.
Det vil sige en hurtig CPU, en masse ram 16-32GB, et "rigtigt" grafikkort -
dog
ikke behov for en Quadro model. Ellers vil jeg ikke spare på noget.

Men jeg har ikke mere fulgt med i udviklingen af de forskellige mærker.
Og kan ikke lige finde de rigtige forum med debat og anmeldelser.

Så hvad skal jeg vælge af:

Mainboard:
CPU:
RAM:
Grafikkort:
Kabinet og PSU:

Nogen ideer?

Kan desværre ikke få hjælp af firmaets IT folk, der er tvungne til at bruge
egenproducerede Fujitsu-Siemens produkter.

Mvh, Leif
Der undskylder, hvis der er for mange NG i spil.......
unknown
2012-10-07 18:30:44 UTC
Post by unknown
[...]
Tag et kig på www.tomshardware.com Der er en masse tests af det hardware
du søger.
Men hvis penge ikke er noget problem, så vælg det hurtigste :-)
Jeg har selv lige samlet en pc til grafisk brug, dog havde jeg et stramt
budget. Det blev flg. config:

Bundkort: Asus P8Z68 med SATA-600 og USB 3.0 (ca. 900 kr.)
CPU: Intel i5-2500K 3,3 GHz Quad (ca. 1400 kr.) K-model der kan overclockes
Harddisk: Intel 520-serie 180 Gb SSD SATA-600 (ca. 1200 kr)
En SSD disk er vanvittig hurtig, det har jeg aldrig fortrudt. Fra jeg
tænder min stationære pc og til Win 7-64 er indlæst og klar, går der 8
sekunder :-) Photoshop CS5 åbnes på 3 sekunder :-) Overførselshastighed
mellem mine diske er på over 200 Mb/sek!
Jeg bruger kun SSD disken til OS samt de vigtigste programmer og data.
Lager harddisk: Seagate Barracuda.14 2 Tb/64 Mb, 7200 rpm SATA-600
Støjsvag og hurtig. Jeg ville egentlig have haft en Samsung F1 men de er
vist udgået.
RAM: Corsair Vengeance 16 Gb PC3-12800 (ca. 550 kr.)
PSU: SeaSonic S12II-620W Bronze yder 42 Ampere ved +12V (ca. 579 kr)
SeaSonic is the shit! Virkelig super!
Grafikkort: Jeg købte et brugt Asus GTX560 fordi det var meget billigt.
Budgettet var ved at nå grænsen.
Skærm: 26" Dell Pro (husker ikke lige modelnr.) ca. 5200 kr.
Kabinet: CoolerMaster Silencio 450 med USB 2 og 3 samt SD-slot på
fronten. Støjdæmpet kabinet (ca. 425 kr.)
OS: Win 7 Premium - 64 bit

Windows klacificerer min pc til 7,7 ud af 7,9 mulige i hastighed og ydelse.
Jeg er godt tilfreds med mit system og det har ikke kostet alverden.
Især hastigheden med den cpu og SSD-disk er virkelig lækkert.
Vidal
2013-03-14 09:36:26 UTC
Jeg leder efter en lille selvstændig computerfremstiller.
I gamle dage lå der jo faktisk én på hvert gadehjørne,
hvor man kunne gå ind og diskutere sin nye computers
udformning og få den sat sammen til en rimelig pris.

Er de væk alle sammen? Jeg skal have ny computer og kunne
egentligt godt tænke en snak om det, nær Hinnerup ved
Århus.

Er der nogen, der kan hjælpe og måske henvise?

FUT dk.edb.hardware

Venlig hilsen

Vidal

***@webspeed.dk